Ranking uczelni inny niż wszystkie

150x110

NESCAFÉ 3in1 przy współpracy z MEC i działem badań Naszej Klasy przygotowało drugą odsłonę rankingu uczelni wyższych.

Współpraca portalu nk.pl z marką NESCAFE przy badaniu  popularności  wyższych uczelni trwa już drugi rok. Przy tworzeniu rankingu wykorzystano badanie przeprowadzone przez dział badań Naszej Klasy, którym objęto ponad 10 tys. osób – studentów i absolwentów ponad 150 uczelni publicznych i prywatnych oraz tegorocznych maturzystów.

Ranking NESCAFE  3in1 to część ogólnopolskiej kampanii marki NESCAFE 3in1, budowanej z myślą o młodym odbiorcy, chętnie korzystającym z nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Dzięki postawieniu na opinie studentów i absolwentów przedsięwzięcie NESCAFÉ nie tylko angażuje grupę docelową, ale jest również niepowtarzalne i oryginalne na polskim rynku.

Wyniki tegorocznego badania przedstawiają obraz maturzysty ambitnego, wiedzącego czego chce i świadomie planującego swoją przyszłość. Pierwsze kryterium wyboru uczelni dotyczy kwestii związanych z wykładowcami. Wymaga się od nich nie tylko przygotowania merytorycznego i praktycznego, ale również obiektywności ocen i dobrych relacji ze studentami. Przyszli absolwenci liceów dużą wagę przywiązują też do ogólnej atrakcyjności kierunku, rozumianej jako zgodność z zainteresowaniami oraz szansami na rynku pracy. Wielu badanych zwraca też uwagę na reputację uczelni wśród pracodawców. Z budowaniem kariery nie mają jednak zamiaru czekać do momentu zdobycia dyplomu - mają nadzieję na pogodzenie zajęć z pracą i kooperację uczelni z rynkiem.

W grupie ankietowanych znalazło się wielu studentów i absolwentów, którzy zdążyli już zweryfikować swoje wcześniejsze opinie z praktyką. Dla nich jednym z najważniejszych walorów był poziom nauczania. Obecnie najbardziej doceniany jest kontakt wykładowcy ze słuchaczami oraz wiedza i doświadczenie praktyczne kadry. Niebagatelne znaczenie ma też opinia o uczelni i atmosfera w niej panująca. Studenci i absolwenci generalnie wyżej oceniają uczelnie publiczne od prywatnych.

Więcej informacji oraz dokładny ranking najlepszych uczelni według poszczególnych badanych grup można znaleźć na stronie http://www.rankingnescafe.pl. Znajduje się tam nie tylko prezentacja raportu, a także miejsce, w którym internauci mogą pozostawiać swoje opinie na temat wyników.

Projekt badawczy został doceniony za granicą, dotarł do finału (tzw. short list) międzynarodowego konkursu IAB Europe Research Awards 2011.